Waarom gebruikmaken van Google Adwords?

0
70
Google-adwords

Google Adwords is sinds jaar en dag één van de bekendste en tevens ook populairste mogelijkheden om aan online marketing te doen. Dit gezegd zijnde is het wel zo dat er nog altijd heel wat bedrijven zijn die zichzelf de vraag stellen waarom ze er nu precies voor zouden moeten kiezen om gebruik te gaan maken van Google Adwords. Het antwoord op deze vraag hoeft nochtans niet ver te worden gezocht. In de praktijk is het dan ook zo dat er aan het gebruik van Google Adwords heel wat interessante voordelen zijn verbonden. Welke voordelen dit precies zijn geven we je graag aan hier op deze pagina!

Google Adwords werkt ongelofelijk efficiënt

Van cruciaal belang bij het uitkiezen van een bepaald marketingprogramma op het internet is om stil te blijven staan bij de exacte werking er van. Hoe efficiënt kan jouw marketingcampagne met andere woorden precies werken? Deze efficiëntie blijkt uit verschillende zaken. Op dit vlak moet je dan ook rekening houden met:

  1. Wie is de target precies voor wat je marketingcampagne betreft?
  2. Op welke manier wordt de doelgroep precies benaderd?

Wanneer je dieper ingaat op bovenstaande punten zal je kunnen vaststellen dat Google Adwords over de hele lijn een zeer interessant marketingprogramma is. In eerste instantie slaagt ze er bijvoorbeeld in om zeer efficiënt de meest optimale doelgroep te targetten. Concreet betekent dit dat je met elke advertentie op de meest optimale wijze inspeelt op de vraag van echt geïnteresseerde, potentiële klanten. Dat is echter niet alles.

 

Naast bovenstaande is er uiteraard ook de manier waarop potentiële klanten worden benaderd met Google Adwords. Voor websites geldt dat dit gebeurt met tekstuele advertenties in de zoekresultaten en in het zoeknetwerk van Google. Voor webshops kan er ook gebruik worden gemaakt van het Google Shopping programma. Middels dit programma is het mogelijk om rechtstreeks in de zoekresultaten precies die producten weer te geven waar jouw potentiële klanten naar op zoek zijn. Op deze manier is het werkelijk in een mum van tijd mogelijk om jouw klantenbestand aanzienlijk uit te breiden.

Google Adwords is geschikt voor elk budget

Als bedrijf spreekt het voor zich dat je steeds een bepaald marketingbudget zal willen voorzien. Hoe groot dat budget precies is, is uiteraard altijd afhankelijk van het bedrijf in kwestie. Ongeacht het beschikbare marketingbudget dat je voor handen hebt, je zal steeds kunnen vaststellen dat Google Adwords voor jou onderneming geschikt is. Je kan immers per campagne steeds helemaal zelf bepalen hoeveel geld je daarvoor voorziet. Bovendien staat Google Adwords er ook om bekend op financieel vlak ongelofelijk interessant te zijn. Dit heeft alles te maken met het feit dat het programma werkt op basis  van een zogenaamde ‘cost per click’. Zoals de naam reeds laat vermoeden zorgt dit systeem er in de praktijk voor dat er slechts een kostprijs in rekening wordt gebracht op het ogenblik dat er daadwerkelijk een klik is geregistreerd. Elke klik is voor jouw bedrijf uiteraard een potentiële klant. Wil je dus met andere woorden ook op het internet gaan adverteren? In dat geval is het zeker en vast de moeite waard om even in de richting te kijken van Google Adwords!